iletişimin abc'si


   
                                                                                 

 ARZU GÜRLER SAĞLAM                     İletişim ABC'si kitabı üzerine kısa makale çalışması  

           


                                                          

                                                   İLETİŞİMİN ABC’Sİ


İletişim olgusu: iletişimi kodlayıp gönderen, iletişimi yorumlayıp alan ve yanıt veren iki kişi arasında gerçekleşen doğrusal bir süreçtir. Şüphesiz kişinin kullandığı lisanı geliştirme ve kullanma becerisi, toplumsal hayata katılma olanakları ile doğrudan orantılıdır. Bu durumda iletişimdeki başarımızın olumlu veya olumsuz yönde akışına hizmet eder.

İletişim konusundaki başarımız, bildiğimiz ve kullandığımız metotlarda gizlidir. Hedef kitleden aldığımız geri dönüşler ne kadar başarılı olduğumuzu bize gösteren gizli istatistik verilerdir kanımca.

Gerek yüz yüze iletişimde gerekse kitle iletişim araçları kullanılarak yapılan iletişimde, hedef kitleye bilenen bazı kurallar dikkate alınarak yaklaşıldığında istenen sonuca tam olarak ulaşmayı garantiler. Bu kurallardan ayrıntılı olarak bahsetmeden önce iletişim ağımızı güçlendirmek adına bazı kanallardan bahsetmek gerektiğini düşünüyorum. Zira bu kanalların iletişimde oynadığı rol ilginç bir şekilde güçlendirici etkiye sahiptir.

Örneğin tanıdığımız biriyle karşılaştığımızda “merhaba” sözcüğünü tek bir kanalla söylemeyiz, ilgi ve yakınlaşma isteğini ifade eden bir gülümseme oluşur yüzümüzde. Mimiklerimiz, jestlerimiz, ses tonumuz, seçtiğimiz kelimeler üzerinde yapacağımız vurgulama çok önemli kanallardır. Aynı şekilde, giyim ve dış görünüm hedef kitleye karşı izlenim oluşturmamızda önemli bir yer tutar. Tercih edilen renkler ve stil bir bütün halinde ilk imajımızı oluşturur. Ve birkaç kanalın birden kullanılması ile iletişim süreçleri başlamış olur.

  Başarılı bir iletişimin temel koşulları şunlardır:

           1-Karşımızdaki kişilere saygı duymak

           2-Gerçekçi ve doğal davranmak

          3-Empati kavramını bilmek ve kullanmak

          4-İyi bir dinleyici olmak

Başarılı iletişim anlarını çoğaltmak dileklerimle

                                                                                                                                                                       

       Kaynakça: Ünsal Oskay iletişimin abc’si


Yorumlar

Popüler Yayınlar